Tuesday 1 October 2013

"SUPPLEMENTS" SUNNAH

Assalam..

PENJAGAAN KESIHATAN DISAMPING MENDAPAT PAHALA SUNNAH DENGAN "SUPPLEMENTS" SUNNAH

 

HABBATUSSAUDA
24 KAPSUL
RM13.00



Baru-baru ni saya buat medical chek-up yang diwajibkan bagi kakitangan yang berusia melebihi 40 tahun. Dah 3 kali saya terpaksa buat perkara yang sama pada setiap tahun..semua keputusannya memang cantik, cuma yang jadi masalah adalah pada bacaan paras kolestrol, dari dulu bacaan kolestrol saya memang tinggi..kalau tak silap saya pernah dulu bacaannya 8.6++ gitu, paling rendah pun dalam 6.++. Doktor dah saran kan saya makan ubat yang disyorkannya, tapi biasalah malas nak makan, lupa..ishh macam-macam la.

CUKA KURMA 500ML
RM17.00
MADU 250G/500G
RM18.00/28.00
Sangat mengejutkan apabila kali keempat saya buat medical chek-up dalam bulan Julai/Ogos baru ni, yang lain saya tak payah cerita la, setakat ni memamg ok je. Bacaan kolestrol saya telah menurun kepada 4.61 dan doktor tanya saya, "you diet ke" saya jawab "aah" je la, tapi sebenarnya tak diet pun. Bukan senang nak berpantang..kadang-kadang tu pantang gak, pantang tengok..ngap aje. Lagi satu ayat power yang biasa saya dengar, bukan selalu pun makan makanan berkolestrol ni..sekali sekala je..tapi esoknya makan lagi dan cakap macam tu lagi.

PATI DELIMA 250ML
RM16.00
Teruja dengan penurunan bacaan kolestrol tu yang saya nak kongsi dengan kawan2 ni, nak cite ngan kawan2 tentang keistimewaan "supplements" sunnah ni. Beberapa bulan sebelum tu saya amalkan minum cuka kurma, pati delima dan madu. Saya campurkan sesudu besar madu+sesudu besar pati delima+sesudu kecil cuka kurma dan dicampurkan dengan satu mug air/air sejuk (dalam peti ais tu). Memang sedap tak masam sangat dan rasa masam-masam manis, tak rasa malas nak minum. Disamping tu saya makan gak kapsul habbatus sauda. Untuk makluman saya tak berdisiplin sangat pun, kadang2 tak ingat..tak makan pun. Walaupun macam tu alhamdulillah, ada gak kesannya. Ttapi untuk makluman juga..makanan sunnah ni bukan untuk turunkan paras kolestrol je..sebenarnya macam-macam, untuk penjagaan kesihatan secara umum. Tu la kelebihan makanan sunnah..dah nabi kita yang suruh, mesti lah makanan tu memang baik.

Sekiranya kawan2 berminat untuk mengamalkan makanan sunnah ini, saya mempunyai stok yang dijual dengan harga yang sangat berpatutan.

Wassalam..